Sunday, April 29, 2007

ΛΕΞΕΙΣ...

ΤΩΡΑ ΕΙΧΑ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟΥ ΑΣΤΕΡ. Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΑΣΤΩΝ ΘΕΩΡΕΙ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΕΛΙΤ "ΦΤΟΥ ΚΑΚΑ".
ΦΡΙΤΤΩ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ
ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΛΕΞΙΚΑ:


ΓΡΑΦΕΙ Η Juanita La Quejica

Σύμφωνα με το λεξικό που έχω πρόχειρο δίπλα μου, του Τεγόπουλου-Φυτράκη, ελιτισμός είναι το "σύστημα που ευνοεί την ελίτ ομάδας ή κοινωνίας εις βάρος των άλλων μελών". Και εμένα αρνητικό τόνο μου φέρνει σαν έννοια...
Καταλαβαίνω όμως τί εννοείς και υποπτεύομαι ότι η κατάλληλη λέξη ίσως να μην είναι ο ελιτισμός. Μήπως θα ταίριαζε περισσότερο ο ερασιτεχνισμός; Όπου "πάρεργη ενασχόληση με τέχνη ή επιστήμη, κάθε επίδοση όχι συστηματική ή επαγγελματική". Χμ...Η ΛΕΞΙΣ ΕΛΙΤ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΤΗς ΕΙΝΑΙ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗς, Η ΑΡΧΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΑ, ΜΕΤΑΦΡΑΖΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΡΟΒΕΡΤΟ:


ΕΛΙΤ (14ος, ΕΠΙΛΟΓΗ. 12ος ΑΠΟ ΤΟ ELIRE*),
1. ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΩΝ, ΤΩΝ ΠΙΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΙΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ, Ο ΑΝΘΟς, Η ΑΦΡΟΚΡΕΜΑ,
2. (1928) ΣΤΟΝ ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ, ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΑΞΙΑΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ.

*ΕΚΛΕΓΩ ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ ELECTIONS ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ

(ΤΑ BOLD ΔΙΚΑ ΜΟΥ)

ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΧΡΟΙΑ ΕΙΧΕ Η ΛΕΞΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, ΟΤΑΝ ΤΗΝ ΕΜΑΘΑ ΕΓΩ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ...

ΟΠΩς ΕΓΡΑΨΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΩΝ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑ ΤΟΝ ΟΡΟ ΕΚΛΕΚΤΙΚΙΣΜΟΣ (ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΒΑΛΕ Ο ΕΡΜΟΣ ΣΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΤΟΥ ΠΟΣΤ ΑΛΛΑ ΑΓΝΟΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥς ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ)